Problem z niedoskonałościami




Czy waszym utrapieniem jest trądzik ? Nie martwcie się z tym, można sobie poradzić. Sama z tym problemem walczę już bardzo długo i w końcu wygrywam tę walkę! W trzy miesiące mój wygląd naprawdę się polepszył. Zanim jednak podam swój przepis na piękną buźkę, wyjaśnijmy sobie skąd się bierze ten nasz trądzik..  Trądzik i związana z nim aktywność gruczołów łojowych stymulowana jest przez wiele czynników, włączając w to burze hormonalne w okresie nastoletnim, środki farmaceutyczne oraz działania przesuszające skórę-nieprawidłową pielęgnację, ciepło, tarcie oraz zwiększoną wilgotność powietrza.


     Przyczyny:


  • dziedziczność
  • hormony
  • stres
  • kosmetyki
  • klimat i środowisko
  • słońce
  • leki
  • tarcie mechaniczne
  • higiena



Kilka prostych kroków jak osiągnąć sukces:



Na początek

Określ swój typ cery, alby było Ci łatwiej dobierać kosmetyki. Ja sama miałam straszny problem z tym, gdzie swoją cerę przypisać, ponieważ mam skórę suchą, ale posiadam wypryski i czytając opisy typów moja skóra nie odpowiadała opisowi suchej skóry, ponieważ ta skóra nie posiada wyprysków nic bardziej mylnego, skóra sucha, jeśli ma nie odpowiednią pielęgnację to również pojawią nam się wypryski .


Odpowiednia pielęgnacja

Dobrze nawilżona skóra to zdrowa skóra. Obojętnie jaki masz typ cery bardzo dobrze nawilżaj. Każda skóra potrzebuje tego nawilżenia inaczej będzie reagowała w negatywny sposób taki jak np. skóra tłusta będzie wydzielała nam jeszcze więcej serum, skóra sucha zaś jak wiadomo, będzie wysuszona i będziemy czuły efekt ściągnięcia.
Myjemy dwa razy dziennie delikatnym żelem do twarzy.


Nie wyciskaj

Wyprysk będzie tylko gorzej wyglądał i może się nam dłużej babrać. Jeżeli jednak zdarzy nam się go rozdrapać – ja zawsze mam w torebce żel antybakteryjny do rąk i nim sobie to miejsce smaruje. Żel zapobiegnie dalszemu rozmnażaniu się bakterii i jest mniejsze prawdopodobieństwo, że gdzieś od naszego rozdrapania powstanie nowy kolega.


Dermatolog

Udaj się do specjalisty. Lekarz zapisze nam antybiotyk i zaleci, jak i czym pielęgnować skórę- choć ja stosuje kosmetyki, które sama uznałam za słuszne i się jak najbardziej sprawdziły. Tak naprawdę myślę, że bez leku nie udałoby mi się pozbyć niedoskonałości, a na pewno nie w tym stopniu i tak szybkim czasie. Leki nie wpływają na naszą wagę.

Dieta

Ważne jest to co jemy, ma to wpływ na wygląd naszej cery. Zwracajmy uwagę na to co jemy, w jakich ilościach i jak kto wpływa na naszą cerę- u mnie miały duży wpływ słodycze, które uwielbiam. Nawilżenie od środka-pij dużo wody, sama wiem jak ciężko upilnować, by wypić odpowiednią ilość płynów dziennie. Kiedy jednak przyłożyłam się do tego i piłam 2 litry dziennie. Już po pierwszym dniu zauważyłam różnicę- lepiej się czułam, a moja cera już z samego rana wyglądała promiennie. Teraz mogę stwierdzić, że woda działa cuda.

Ochrona

Bardzo ważna jest ochrona skóry bez wyjątku, jaki masz typ, czy karnację. Skóra z niedoskonałościami odczuwa to najbardziej.. Dla cery z niedoskonałościami niestety nie jest zdrowe wystawianie jej na promienie słoneczne, choć wydaje nam się, że jednak jest. Właśnie, tylko na się wydaje. Na skórze opalonej po prostu mniej widoczne mogą być wypryski, ale opalanie może nasilić stan naszej cery. Jeśli już chcemy się opalać to używajmy kremu z filtrem. Ja smaruję twarz zawsze przed każdym wyjściem na powietrze.

Makijaż

Jeśli chodzi o makijaż w moim przypadku, to zrezygnowałam całkowicie z nakładania podkładu. I ten krok już dużo zdziałał. Jeżeli wy nie jesteście w satnie zrezygnować całkowicie z pudru to szukajcie lekkich konsystencji by niezapychać porów. Pamiętajmy o dokładnym oczyszczaniu twarzy z naszego makijażu.

Akcesoria

Pamiętajcie o myciu swoich pędzli i innych akcesorii, które mają kontakt z naszą skórą. Zmieniajcie częściej powłoczki poduszek i unikajcie materiałów z włóknami syntetycznymi, są one szkodliwe dla cery trądzikowej. Telefon- urządzenie to ma styczność z naszą cerą, ale i też posiada mnóstwo bakterii, starajmy się więc dezynfekować nasz ekran i po prostu nie przykładać do skóry.




Zdjęcia ukazują stan mojej cery, gdy już dłuższy czas temu odstawiłam puder i podkłady.. Jak widać nie najlepiej, ale o wiele lepiej niż w czasie kiedy jednak nakładałam kosmetyki zapychające pory.


Cera w obecnej kondycji po 3-miesięcznej kuracji lekiem i odpowiednią pielęgnacją 



A najważniejszym krokiem jest cierpliwość, bez niej nie osiągniemy celów w żadnej kwestii.
☺️
Cierpliwość jest gorzka, ale jej owoce są słodkie.









Poprzedni link znajdziecie tu: ''KLIK''






7 comments:

  1. Dużą zmianę widzę. Życzę dalszych sukcesów w walce z tą przypadłością ale widzę że jesteś konsekwentna więc wszystko będzie dobrze. Pozdrawiam :-).

    ReplyDelete
  2. Na szczęście nie mam już tego problemu:) Ale wpis na prawdę przydatny:)

    ReplyDelete
  3. Właściwa pielęgnacja cery w połączeniu z zabiegami może być niezwykle pomocna.

    ReplyDelete
  4. Chętnie skorzystam z tego produktu. Super wpis

    ReplyDelete
  5. Te informacje są niezwykle istotne i ważne.

    ReplyDelete

Copyright © 2016 blog by nikoliness , Blogger