Samorobne maseczki do włosów


Pewien czas bardzo eksperymentowałam z włosami i przed każdym myciem robiłam sobie samorobne maski na włosy. Żadna w żaden sposób nie wpłynęła źle na moje włosy. Wszystkie miały fajne efekty jednak niektóre tylko zrobiły na mnie mega wrażenie i zostały moim ulubieńcami :)



Maseczka na matowe włosy

Jeśli mamy pozbawione włosy ta maseczka jak najbardziej się nada.

*2 łyżki naturalnego jogurtu

*miód

*jedno żółtko

Nałożyć na umyte, wilgotne włosy i pozostawić na 10 minut. Spłukać dokładnie letnią wodą.




Jogurtowa maseczka do włosów

Dobra na suchą skórę głowy. Maseczka nabłyszcza i zmiękcza włosy + ma ładny zapach :)

*3 łyżki jogurtu naturalnego (może być grecki).

*1 łyżeczka oliwy z oliwek (może też być olej Lniany czy z jojoba).

*krople olejku zapachowego -wedle uznania :)

Nałożyć na 15-20 minut,nie mniej nie więcej :)



Na szybszy porost włosów

Zastanawiałyście się może kiedyś, dlaczego wszystkie hinduski mają piękne i gęste włosy? Z pewnego żródła wiem, że cały ich sekret to masaż głowy i wcieranie tej miksturki:

* 3 cm świeżego imbiru

*1-2 łyżka/i oleju kokosowego

Imbir wyciskamy, by uzyskać sok, mieszamy razem z olejem kokosowym i wmasowujemy w skórę głowy. Pozostawiamy na 1GODZINE.





Przeciw rozdwajaniu się końców

Jest to mój ulubieniec.

*1 łyżka oliwy z oliwek

*1 łyżka miodu

*1 duże żółtko

*1 łyżka oleju kokosowego-pamiętajcie, że olej musi być nierafinowany, tłoczony na zimno, bo ten ma swoje właściwości dobre dla włosów.




Cynamon

Wzmacnia włosy, zapobiega ich wypadaniu i łamaniu się.

Maska z cynamonu

*3 łyżki cynamonu

*duża łyżka miodu

*2-3 łyżki oliwy z oliwek (bądż inny olej)

Wszystkie składniki wymieszać, nałożyć na włosy, na co najmniej 30minut i zawinąć folią czy ręcznikiem. Po upływie czasu umyć szamponem i dokładnie spłukać.

Może lekko szczypać skóra głowy, ale się tym nie przejmować (no chyba, że jest to nie do wytrzymania- to koniecznie zmyj!) cynamon ma też właściwości oczyszczające.

Cynamon może nam nadać rudawy odcień-jeśli będziemy nakładać taką maskę 2 razy w tygodniu to w ciągu miesiąca nabędziemy rudawy odcień.

Moje włosy po tej masce były miękkie, lśniące i pachniały pięknie cynamonem (zapach utrzymywał się bardzo długooo!), miałam wrażenie, że jeszcze po 5 myciu od nałożenia maski czuję zapach cynamonu i to dość intensywnie. Więc jeśli nie lubisz zapachu cynamonu nie polecam robienia sobie tej maski :)

Można również zastosować płukankę cynamonową -ja jednak jej nie stosowałam.

Trzy łyżki cynamonu zalać wrzątkiem i odstawić na 15minut. Następnie odcedzić i wypłukać włosy.




Efekt laminowanych włosów

Jest to mój ulubieniec.

*4 łyżki żelatyny rozpuścić w 8 łyżkach ciepłej wody dodajemy 1 łyżkę oleju kokosowego.

Dokładnie wymieszać i od razu nałożyć na włosy. Owinąć je folią, a następnie nałożyć ręcznik by zatrzymywał ciepło. Pozostawiamy na godzinę.

Uprzedzam, że ciężko się rozprowadza tę miksturę, a włosy są w trakcie sztywne, ale efekt jest świetny !






Zdjęcie zrobione tuż po laminowaniu








Poprzedni post znajdziecie tu: 'KLIK'

2 comments:

Copyright © 2016 blog by nikoliness , Blogger